Sortida Abril

Aquest cap de setmana hem marxat a diferents llocs! Els çensus han gaudit d'una sortida sols, la seva última com a infants; Mendrucs ens porten notícies del Vèrtex, la macrotrobada amb motiu dels 60 anys del MCECC, i els més petits han viscut un cap de setmana de molta pluja (i molt sol) a Canet de Mar!

En aquesta última sortida de cap de setmana, els Llampecs han continuat la seva aventura amb les tres bessones. Dissabte van viatjar al conte de la Bella i la Bèstia i, després d'escapar de la trampa de la Bèstia i ajudar a la Bella a endreçar la biblioteca, van superar amb èxit la gimcana impossible! Així, van poder reflexionar sobre que tot és possible si hi creus. A la nit, van transformar-se en estrategues jugant al joc de la bandera i abans d'anar a dormir van poder fer una petita festa per acomiadar el curs. Diumenge van trobar-se amb el Tritó, que havia perdut la seva filla Ariel. El van ajudar a trobar-la i van anar fins la platja. Allà van poder fer castells de sorra i banyar-se una mica aprofitant el genial dia que va fer. Parlant amb l'Ariel, van aconseguir convèncer al seu pare que voler convertir-se en humana no era una cosa dolenta sinó que havíem d'ajudar a l'Ariel a que se sentís bé amb si mateixa, i al final ella va venir amb nosaltres fins la casa de colònies. Una vegada més, els Llampecs han solucionat tots els problemes amb què s'han trobat. A més, ens ho hem passat d'allò més bé i ens fa molta pena que el curs acabi!

Els correcas hem tingut un cap de setmana molt mogut! Dissabte a la tarda vam rebre una carta de l'Àstrd, la filla d'en Maverick; la carta deia que haviem de sortir del món de Shana el més aviat possible, ja que a la resistència se'ls feia difícil amagar-nos. Després de fer un entrenament per a preparar-nos per la fugida, hem trobat una porta misteriosa que se'ns havia indicat a la carta, i al travessar-la... la porta ha quedat tancada i nosaltres atrapats a una sala! Per sort hem posat les nostres ments a treballar i conjuntament hem aconseguit seguir les pistes per a poder alliberar-nos! I per fi ens hem trobat l'últim obstacle: el centinel·la de la frontera de Shana. Mitjançant una reflexió sobre les emocions i els sentiments l'hem convençut que estavem preparats per a poder creuar el portal, i per fi... Hem escapat de Shana! Diumenge ens hem pogut calmar fent manualitats per Sant Jordi i gaudint del sol de la platja, però... que trobarem un cop fora de Shana? Aconseguirem descobrir on s'amaga en Maverick? Podrem derrotar el projecte Dharma, i acabar amb Shana?

Durant la sortida d'Abril, els llobatons hem anat a entrevistar una altra sospitosa, la llibretera del poble,Theresa May. Després d'haver-nos rigut de la seva veu un xic peculiar, vam haver d'ajudar-la amb la feina de la biblioteca amb diferents relleus amb llibres, picaparets sords i memòria fotogràfica. Al final del dia vam jugar a matar amb dos equips i vam intentar sobreviure en un vaixell que s'enfonsava i que necessitava que es tiressin 6 llobatons a l'aigua defensant la nostra posició amb carisma, imaginació i moooolta capacitat de convèncer als companys!
L'endemà vam anar a la platja i alguns ens vam atrevir a banyar-nos en roba interior! Buf, quina aigua més freda!

Aquesta sortida els Tutous hem estat parlant sobre el projecte social que volem fer! S'ha decidit d'anar a una llar d'avis per passar una tarda fent activitats amb els avis i avies del casal!! Després vam estar preparant el Sant Jordi, que ja s'apropa, i per la nit vam fer una super activitat de por on els Tutous van endinsar-se al bosc de l'Iquer i la Júlia.
L'endemà, vam aprofitar el solet i el bon temps per fer activitats a la platja i finsi tot banyar-nos una mica!!!

Aquest cap de setmana els Mendrucs han anat per la seva banda a la Trobada Vèrtex, on més de 4000 infants, joves i monitors dels esplais del MCECC s'han reunit per celebrar els 60 anys del Moviment de Centres d'Esplais Cristians de Catalunya. El matí de dissabte hem fet una gimcana per conèixer el poble; per la tarda hem conegut diversos personatges transformadors socials i hem debatut sobre la seva feina i implicació en les diferents causes; després hem assistit a unes xerrades molt enriquidores sobre el Voluntariat Internacional i la Denúncia Social que ens han encantat; després de sopar hem fet una activitat de nit ben moguda i, finalment, hem assistit al concert dels Albercocs! Diumenge l'hem passat fent macro-activitats amb tots els grups d'edat i escoltant els diversos parlaments de la cúpula organitzativa del MCECC, tot ballant i fent diverses activitats.
La pluja ens va perjudicar una mica el començament de dissabte però va parar aviat, i des d'aleshores tot va anar rodat. I diumenge feia una calor que no s'aguantava!!
Als Mendrucs ens ha encantat aquesta experiència i volem repetir-la ben aviat. Compartir un cap de setmana amb infants d'altres esplais del Moviment ens ha obert els ulls a noves realitats i ens ha fet adonar-nos que el món de l'esplai va més enllà de l'Esplai Oriols.

Aquest cap de setmana els Çensus hem anat a l'esplai corbera de llobregat a passar l'últim cap de setmana de sortida del curs.
Ha estat una sortida diferent, amb sensacions i moments que mai oblidarem. La última sortida de çensus va anar així:
El día va començar fosc i amb pluja durant  el camí dels çensus fins a corbera.
Un cop arribades, vam començar la tarda recordant jocs que hem apres al llarg dels anys.
Despress de berenar vam jugar a un joc de taula amb proves relacionades amb lesplai, i van acabar la nit recordant moments, situacions i experiencies viscudes al llarg dels anys.
El Diumenge vam llepar-nos els dits amb el dinar que ens vam cuinar!!

Això és tot! Aquesta ha estat l'última sortida de cap de setmana del curs, ja que al maig aquest any no hi han campaments amb motiu del 25è aniversari, que celebrarem el dia 13 a Can Solà! Us hi esperem a tots i totes!